Vanliga frågor och svar om Ålemskortet i mobilen
Du söker på Betalkortet Ålems Sparbank i AppStore om du har en iPhone mobil eller Google Play om du har en Android mobil.
Efter att du laddat ner appen i din mobil så registrerar du dig genom att ange ditt personnummer och ditt mobilnummer. Därefter kommer en engångskod att skickas via SMS till det angivna mobilnumret. Vid första inloggningen måste denna engångskod bytas till en personlig fyrsiffrig kod.
Den personliga kod som du valde vid första inloggningen.
På förstasidan i appen finns det en knapp som heter ”Glömt Kod” klicka på den och följ instruktionerna.
För närvarande är tjänsten kostnadsfri. Tänk på att du eventuellt betalar din mobiloperatör för den tid du är uppkopplad eller för överförd datamängd.
Du ringer Ålems Sparbank på telefon 0499-487 50, eller kom in på något av våra kontor.
Du kan stänga av ditt kort för utland och internet när du befinner dig i Sverige och inte handlar på internet. När du ska åka utomlandas eller handla på internet aktiverar du på ett enkelt sätt kortet i din applikation. På detta sätt minskar du risken för bedrägerier.
Ja.
Bara ditt Ålemskort.
Ja, det fungerar utmärkt till alla svenska Visa och MasterCard. Överföringen når mottagaren inom 2-3 bankdagar.
Ja.
Ja, där du har operatörsteckning.
Minsta belopp att överföra är 50 kr och du kan överföra max 5 000 kr per rullande 7 dagars period.
Du kan ladda 3, Helbop, Parlino, Telenor och Telia.
Ja.